onsdag 28 januari 2015

Temakvällar hos Tant Kofta

Ta med ditt handarbete, kom hit och mys tillsammans med likasinnade.
Vi sitter i butiken eller växthuset beroende på vädret.
Under tiden ni stickar visar och berättar jag kring kvällens tema.  Det kan vara fakta eller också någon intressant historia. Dessutom får du chansen att prova något praktiskt.
Under kvällen serveras en soppa med nybakat bröd, kaffe eller te med liten kaka.

Obs! Fullbokad Onsdag 18 februari – Materiallära  Jag visar och berättar om olika garner och kvalitéer och lite om min resa till inre Mongoliet där jag besökte en kashmirfabrik


Obs! Fullbokad Onsdag 18 mars – Lägga upp och maska av.  Några tips hur du kan få din stickning extra bra.

Onsdag 15 april – Knappkväll. Jag är passionerat förtjust i knappar och under kvällen får du höra några av mina bästa knapphistorier och dessutom göra dig en knappring.

















Soppa och mys från klockan 18,  jag börjar berätta vid 18.30.
Pris per person 120:-
Begränsat antal platser.
Förhandsbokning via svarformulär på hemsidan www.tantkofta.se eller mail: hej@tantkofta.se
Om ni är en grupp på minst 8 personer ordnar jag en träff bara för er.

Hör av er så hittar vi en lämplig tidpunkt.
Välkomna!
/Tant Kofta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter kul! Vilken tid är det tänkt att det startar på respektive träff? /Caroline

Krasut sa...

Oj så fantastiskt det lät att sitta i växthuset och sticka. Soppa, te och kaka lät inte alls dumt det heller. Synd att jag bor långt bort annars hade jag genast bokat in mig!

Alviti sa...

Låter ju hur trevligt som helst!

Alviti sa...

Låter ju hur trevligt som helst!