torsdag 11 juni 2015

Nystickad Uppifrån och ner och ett lotteri...

Här är min senaste uppifrån och ner kofta. Stickad efter mitt häfte med några förkortade varv i nacken för att få den lite högre bak.
 Jag har använd ett vackert lingarn av hög blank kvalité som jag kallar 100%lin.
 Garnet har en sträckning på 160m/50gram. Jag har stickat med dubbelt garn och stickor 4mm och åtgången för mig som drar storlek 42 blev 550gram.
 Gjorde en kil av de extra upplagda maskorna mellan fram och bakstycke.
 Nu på lördag har jag Öppen Koffert här hemma i Romelanda och då lottar jag ut ett materialpaket till en linkofta. I paketet ingår beskrivning, garn och lång rundsticka 4mm. Du får en lott då du handlar för 150:- och två om du handlar för 300:- osv.
Här är alla fina färger som finns. Om du inte kan komma kan du finns garnet HÄR och häftet hittar du HÄR.
Med hej fr. Tant Kofta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket häfte ska man beställa om man vill sticka en rundhalsad uppifrån och ner kofta? Jag har stickat en med fyrkantig ringning till min mor som vi båda blev nöjda med, men nu vill jag sticka en med rund hals till mig själv.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej. Linkoftan är stickad efter häftet med fyrkantig hals. Häftet med rund halsringning är ännu inte färdigt, än så länge håller jag endast kurs i ämnet. /Tant Kofta

Kerstin R sa...

Hej!
Den fina bilden här ovan, med lingarnet i alla färger tillsammans, med namnlapp på varje, kan du inte lägga ut den på din webbshop-sida också, så att man kan klicka på den och få upp den i stort format. Du har den möjligheten när det gäller tweeden, men inte för linet och bomullsgarnet. En sådan "samlingsbild" underlättar mycket när man ska välja vilka färger man tycker funkar ihop och hur de skiljer sig ifrån varandra.
Vänliga hälsningar
/Kerstin Rydbeck