måndag 11 augusti 2008

Ibland går drömmar i uppfyllelse och guldklimpar finns!


Jag har drömt om ett stort växthus nästan hela livet.
Ett stort där man kan fika och få plats med mycket växter. Nu är det nästan klart, 16 kvadrat! Det återstår lite lister och några glas högst upp i nocken.
Ett flerårsprojekt som äntligen börjar närma sig sitt slut.
Golvet består av gamla gatstenar, de nedre stora glasen är från en gammal gympasal (härdade) och virket är tryckinpregnerat för att inte ruttna. Varje hörn har en öppningsbar ruta och det finns två dörrar in i huset, en på varje gavel. Eftersom huset ligger i slutet av en bodlänga kommer man in i ett gästrum genom ena dörren.
Jag har redan putsat fönstren och ställt in ett litet trädgårdsbord.

På sista bilden ser ni guldklimpen som fixar det sista och grannens goa hästar.
Kan ni förstå hur glädjen bubblar i mig!


Återkommer med flera bilder när det är helfärdigt och mera "möblerat".

6 kommentarer:

Anna sa...

Jag förstår din lycka! Ett så otroligt och alldeles underbart växthus!!! Vilket golv! Vilken utsikt! Fick mig ett gott skratt att det mesta man såg av guldet var en rumpa!

Eva i Halmstad sa...

Vilket härligt växthus du fått och så mycket härlig du kan ha där.
Blir riktigt avundsjuk.
Ha de så gott i ditt himelrike, med hästar och allt.

Eva.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Man kan kalla det en "guldrumpa".
Han är mycket bättre på andra sidan.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie sa...

Meeen va' härligt! Jag kan berätta att jag delar din dröm, har dock ingen Guldklimp. Kanske kan jag låna din??

Anonym sa...

Ojoj vilken växthus! Otroligt fint, vilken lyx! :o)

//Annapuh