fredag 2 januari 2009

Sol i Göteborg och jag är en lyckost!

Idag har jag varit på jobbet ett par timmar, lite mjukstart.
Det här är utsikten från mitt arbetsrum. Den är maffig, närmast syns Oscarsleden, Stenas Tysklandsterminal ligger till höger. Du kan också se Älvsnabben (bussen på vattnet) som går fram och tillbaka mellan Hisingen och Göteborg sidan. Bakom Älvborgsbron ligger världen på andra sidan havet. Ibland släpper jag pappershögarna och tänker att jag är någonstans där borta.

När jag kom hem hade jag fått ett brev från Fale Artut det var mjukt och tjockt. I brevet låg två härvor av hemspunnet garn. SÅ FINT, tack snälla, jag är en lyckost! Det är Kärli och Smulan som släppt till ull.
Så nu säger jag som Viola sa då hon var fyra år och ville göra något som jag sa att vi inte hade tid med.
"När jag får lust med något så känns det som jag vill göra det på direkten!
Så nu går jag ner på direkten och börjar på ett par vantar i vitt Kärligarn. Jag har fått lust att randa med rött, polkagrisrandigt livar upp i alla lägen.
Många hej fr. Koftan

3 kommentarer:

fale artut sa...

Fåren är osedvanligt nöjda med matte eftersom jag har gjort dig glad med deras härliga ull! Kram!

Kristina sa...

Verkar som en bra dag! Jag har också njutit av det härliga vädret. Lycka till med garnerna!

SF sa...

Vilka fina Göteborgsbilder! Idag är allt lite gråare igen...