onsdag 11 mars 2009

VårLotteri

Jag hade tänkt att fira 20000 visningar med ett vantlotteri.Tiden går så fort och nu är jag snart uppe i 23 000, våren närmar sig och odlingstarmen har vaknat. Materialsatserna till vantar är undanlagda i beredskapslagret och rizomer till krukväxter är istället framplockade.
Det här kan du vinna:Rizomer till tre olika växter ur Gesneriace släktet (och en liten knappburk.) De odlas inomhus i kruka, blommar fantastiskt under sommaren och sover under vintern. De här sorterna är med:
Kohleria Bella
Achimenes Purple King och Eucodonia cascade. Vinnaren får också utförliga odlingråd och många hejarop från mig. Föreningen Gesneriasterna har en fin hemsida där man kan läsa mer om växtsläktet.
Är du en av mina läsare och vill du vara med i utlottningen?
Skriv en kommentar till inlägget, även ni som inte har egna bloggar är hjärligt välkomna använd isåfall identitet anonym. Jag är jättenyfiken på er så skriv gärna varför ni läser bloggen. Om du länkar från din egen sida blir jag extra glad.
Högtidig dragning om en vecka den 18 mars.
Jag packar i tjockt paket om du bor en bit norrut så inte rizomerna blir kalla och fryser.
Dessutom skickar jag gärna vinsten till andra länder än Sverige.
Hej fr. Koftan

28 kommentarer:

Kristina sa...

Självklart vill jag vinna! Varför jag läser bloggen? Himla mysig blogg med samma intressen som jag själv. Fyndigt och trevligt!

fale artut sa...

Oh, det är bara jag igen!
Jag gillar grönt och skönt också! Min farbror hade ofta några av dessa blommor, han hade väldig tjing med blommor! Jag gillar allt med Tant Kofta. Både blogg och människa!

Anonym sa...

Självklart att jag också vill vinna. Skulle vara roligt att vinna på sin födelsedag. Fyller 35 den 18 mars. Får sitta och hålla tummarna.

The Willow Fairy sa...

Dessa hemtrevliga blommorna vill man gärna vinna. De skulle bli en perfekt Morsdags-present, även om jag nog får igen dem frampå höstkanten för vinterförvaring.
jag gillar din blogg för att det är hemtrevliga lagom personlig inlägg och du verkar vara en person i min smak, även om jag aldrig hade kunnat ha din karaktär vad gäller paketöppnande....

Rosenvante sa...

Visst vill man vinna. Varför jag läser din blogg? Kreativ, påhittig och fina bilder. Jag länkar gärna till din blogg.

Kristina sa...

jodå klart man vill vara med. Otroligt vackra blommor. Blir inspirerad och måste nog gräva fram mina trädgårdsböcker bakom stickböckerna alldeles snart.

Pernilla sa...

Jag vill gärna vinna. Är intresserad av blommor, men har inte så gröna fingrar. Din blogg är väldigt inspirerande, med både stickat och blommor. Fortsätt så!

AnJa sa...

Hej, Jag hittade din blogg genom en annan stick/virkblogg och läser den nu med stort intresse! Mina fingrar är allt annat än gröna, så du vore modig om du lottade fram mig som vinnare. Men... tänk att ha så fina blommor hemma :-)

Stickfantomen sa...

Hittade din blogg via annan bloggare och hittills följt dig så. Men har nu lagt in dig på min blogglista.

Så klart att jag också vill vara med i tävlingen. Det går inte att leva utan växter att pyssla med.

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med ditt lotteri! Helt nya blomarter för mig, som du lottar ut!

Jag följer din blogg därför att den är så bra! Och inspirerande.

Ha det bra.

Anonym sa...

Åh, visst vill jag vara med i utlottningen jag med I!
En otroligt insirerande blogg har du som blir som balsam för själen av allt det fina som du hittar på!
Många hälsningar
Kerstin i Götet

Kristina sa...

Hej Koftan!
Jag har redan en "lott", så det här är bara en hälsning! Ha en bra kväll så blir det "sköna fredag" (stickfrossas uttryck)imorgon. Vädret är bedrövligt och jag skall vara tidigt på Tjörn imorgon bitti! HU! Halkrapporter idag därifrån.

Anonym sa...

Hej!
Första gången jag är in på din blogg. Jag tycker mycket om växter och deltar gärna i utlottningen.
Mvh
Cathrine

desiree sa...

Men vad kul med växter! ag har inte läst så länge, men det jag har sett hittills har gjort att jag kommer tillbaka.

Lillys stick o syhörna. sa...

Va kul,jag gillar växter.Oj vad glad jag skulle bli om jag vann.
Har varit inne hos dig titt som
tätt.
Lilian

Anonym sa...

jag hittade din blog för några dagar sedan. gillar de fina fotona och den inspirerande stickningen. otroligt tjusig liten burk. och växterna! jag inbillar mig iaf att jag har lite lagom gröna fingrar :)

Anonym sa...

Såklart vill jag vara med och vinna så fina blommor.
Jag läser ofta din blogg dels för att du gör så fina koftor och jag stickar mest koftor själv och sen gillar jag glas och dina vackra bilder . Alltid insprirerande att titta in här.

Lena sa...

Hejsan!!
Klart att man vill vara med i utlottningen.Extra roligt då dragningen är på min födelsedag.
Läser ofta din blogg,då den ger mig inspiration.Jag är en koftoman,använder alltid kofta.
Mvh Lena D

Eva i Stäket sa...

Självklart vill jag vara med och tävla! Blommor som blommar snällt hela sommaren är inte fel!

Anonym sa...

Din blogg tillhör de 6 bloggar jag ständigt kollar.
Den är mysig, vackra bilder,jag känner att jag bor ganska nära dig - och vi har fotointresse, stickning gemensamt. Vill få mina fingrar grönare också !
Har dock ingen egen blogg, än.
StickAJärna

Assi sa...

Jag vill vara med i din utlottning1 Jag har också länkat från min sida!
Assi

Mia stickar sa...

ÅÅÅ tänk att få en egen tantkofta-blomma, visst vill jag vara med i utlottningen! Din blogg är så trevlig med fina foton fina alster!

Anonym sa...

Ja inte för att jag är någon blomperson, men visst vore det roligt att ha de blommorna i mitt fönster och bli påmind om att livet är vackert.

Jag gillar din blogg, det är kul att följa med i din varierade och underhållande blogg. Gillar bilden på fotografen och katten!

Maria R

Min tråd sa...

Hej Tant Kofta!

Visst är det härligt när vi äntligen börjar att få sätta fingrarna i jorden. Ett liv utan blommor o hantverk måste vara urtråkigt! trevlig blogg! har inte varit här tidigare.

Trevlig helg!

Helena sa...

Efter att igår ha hittat typ 500! döda och levande(blää) tusenfotingar i en fredslilja så skulle mina fönster verkligen behöva något nytt. Självklart vill jag vara med i ditt lotteri. du är en stor inspirationskälla även om jag är dålig på att kommentera.

Anonym sa...

klart jag vill vara med på utlottningen,det behövs verkligen blommande blommor nu.
Jag länkar från min blogg oxå

ha det gott !

Anonym sa...

Jättemysig blogg du har, som jag följer sen en tid tillbaka, med varierande inslag.Vet ej hur jag hamnade här , jag som inte stickar =).

lillemor.fr@netatonce.net

Elsa Xenia sa...

Jag vill gärna vara med i lottdragningen. Mitt stora intresse är stickning, och jag har just börjat läsa din blogg. Jag tycker om bilderna också.