tisdag 23 februari 2010

Fårmidabelt Fårtjusande!

Det här var min första fårfest men absolut inte den sista! En av de verkliga höjdpunkterna var den "Fårmidabla fårtjusande filinspirerade fårfestshowen" Oslagbar helt enkelt.Det hela började med en boxningsmatch. Kombatanterna hade tovade boxarshorts!
Innan matchen startade laddade den blå killen sin styrka med en hemstickad folkdräktsmössa. Boxhandskarna var lusetumvantar.
Kampen gick fram och tillbaka, klackens blå och röda ullflaggor åkte upp och ner, tills träffen kom.
Massor av roliga och eleganta nummer förljde varandra. Här lite tango, de flesta plaggen var av ull och tillverkade av utställare på mässan.
Hur fräckt som helst!
Här är alla samlade för att ta emot publikens jubel!! Gunilla Paetau-Sjöberg var presentatör och Mirjam Sköld var koreograf.
Med hej fr. Koftan.
ps. Gunilla P-S är en av mina idoler ds.

4 kommentarer:

Tusse Fox sa...

Tack för tipset om Gunilla! Stor konstnär!

Eva sa...

Vilken rolig idé ,Fårfest!
trevligt att få se bilder därifrån!

fale artut sa...

Vilken upplevelse! Så roligt att få dela lite Godis med Dig! Imponerad blir jag över upplägget! Vilket jobb de måste ha lagt ned!

Kristina sa...

Vilken fantastisk upplevelse det verkar ha varit! Gunilla PS är något av min idol också!
Jag kommer nog att gå på symässa här under helgen. Jag tror inte det blir lika fantastiskt.
Kram kristina