fredag 16 juli 2010

Bizohsi women association och Halmens hus

Nu är vi hemma på västkusten igen och det har varit en så trivsam tur. Min man kör och jag stickar och så stannar vi när vi ser något som verkar intressant. Vårt första stopp blev Halmens Hus i Bengtsfors. Mycket besökvärt! besöket var planerat eftersom jag läst om en utställning där med Korgar från Uganda och ett projekt där man kan bidra med en slant som sen blir en get, en höna eller tegelstenar som hjälper människor att få ett bättre liv. Det är Anette Rosati som driver arbetet, hon är verksam som konstnär och bildpedagog i Ödsmål utanför Stenumgsund. Jag köpte en liten korg med lock. "Womens association" är inflätat som ett mönster i korgen och på locket står det Bizohsi. Betraktar korgen som ett konstföremål, så perfekt ihop med röda Erik Höglund vaser och en prickig en av Kjell Blomberg.
En liten utställningsbild. Åk till Bengtsfors! Passa också på att fika, utsikten från uteserveringen är magnifik. Imorgon blir det ett hett besökstips till (det bästa för mig på många år) och därefter kommer jag att visa bilder från Wålstedts och är tekniken med mig kanske det blir film.
Med hej fr. Koftan

3 kommentarer:

Maria sa...

Åh, vilken härlig utställning!Förstår att du n jöt i den miljön.Det känns väl också gott att få bidra till att hjälpa andra människor. Det låter spännande med ditt nästa "äventyr", ser fram emot att få ta del av det.
Själv åkler jag (med familjen) till Roslagen på söndag - för en vecka. Hoppas hitta några trevliga ställen där!
Ha det gott!
Maria

Randiga Tråden sa...

Dina orange röda vaser är så vackra. Intressant utställning.

Annika sa...

Oh, vad härligt det ser ut! Förstår att du var nöjd med besöket! Tack för att du visar bilder!